Neden Uşak Üniversitesi
Ana Sayfa / Tanıtım / Neden Uşak Üniversitesi
22 Kasım 2019, Cuma
Uşak Üniversitesi Yerleşkesi

Uşak Üniversitesi öğrenci odaklı yönetim anlayışıyla dikkatleri üzerine çekmiş ve % 100’e yakın doluluk oranıyla tercih edilen üniversiteler arasına girmiştir. Uşak Üniversitesi, ulusal ve uluslararası akreditasyonları tamamlamış, şehir ve sanayiyle bütünleşmiş, nitelikli bir büyüme ile rol model olmayı ve öncelikle Türkiye üniversiteleri arasında ilk 20 ‘ye girmeyi hedeflemektedir.

Tarihi öneme sahip ve “İlkler şehri” olarak bilinen Uşak ili Batı Ege, Orta Anadolu ve Akdeniz’i birbirine bağlayan bir Ege ilimizdir. Bu bağlamda Uşak Üniversitesi konumu itibariyle kavşak noktasında olan bir üniversitedir.

Modern ve kullanışlı Kütüphanemiz, Ömer Halisdemir Spor Kompleksimiz (içinde yarı olimpik yüzme havuzu, 2000 kişilik basketbol sahası ve fitness salonu ile) ve Recep Tayyip Erdoğan Kongre ve Kültür Merkezimiz hem üniversitemize hem de Uşak iline hizmet vermektedir.

Spor Bilimleri Fakültesi ve 5 bin kişi seyirci kapasiteli kapalı tribünü, 10 bin kişi seyirci kapasiteli açık çim tribünüyle toplam 15 bin kişinin müsabakaları izleyeceği, spor salonlarının bulunduğu sentetik çim futbol sahasının olduğu bir kompleks inşaatı devam eden projelerden biri olarak en yakın zamanda Uşak’a kazandıracağız

Üniversite-Sanayi işbirliği kapsamında öğrencilerimiz alanlarıyla ilgili mesleki derslerini Uşak Organize Sanayi Bölgesinde yer alan işletmelerde görmekte ve yine bu işletmelerde staj imkânı verilmektedir. 7+1 olarak adlandırılan sistem ile 7 dönem ders + 1 dönem uygulamalı eğitim modeli oluşturularak, Mühendislik Fakültesi öğrencilerine sanayi tecrübesi kazandırılmaya 2018-2019 Bahar döneminde başlatılmıştır. 3+1 sistemi ile 3 dönem ders +1 dönem uygulamalı eğitim modeli meslek yüksekokulumuzda başlatılmıştır.

KOSGEB destekli projeler ile Uygulamalı Girişimcilik dersi üniversitemizde seçmeli ders olarak verilmekte ve 56 saatlik bu dersi alan öğrencilerimize iş kurdukları takdirde hibe ve düşük faizli kredi sağlanmaktadır.

Ayrıca Uşak Üniversitesi olarak 2016 yılında Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın deklare etmesiyle, tekstil, deri ve seramik alanlarında pilot üniversite seçilerek, Uşak tekstil, deri ve seramik sektörlerinde potansiyeli canlandırma adına bilimsel çalışmalar yapılmaktadır.

Uşak Üniversitesi Yerleşkesi

Uşak Üniversitesi Bir Eylül Merkez Yerleşkesi, il merkezine 8 km uzaklıktadır. Bu yerleşkede Rektörlük Binası, Eğitim Fakültesi, Mühendislik Fakültesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, İletişim Fakültesi, İslami İlimler Fakültesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Ziraat ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Tıp Fakültesi, Sağlık Yüksekokulu, Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu, Yabancı Diller Yüksekokulu, Adalet Meslek Yüksekokulu, Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, Sivil Havacılık Meslek Yüksekokulu ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulumuz, Prof. Dr. Fuat Sezgin Kütüphane, KYK Kız Öğrenci Yurdu ve Sosyal Tesisler yer almaktadır. Bir Eylül Yerleşkemizde ayrıca Öğrenci Çarşısı, Şehit Ömer Halisdemir Spor Merkezi, Recep Tayyip Erdoğan Kongre ve Kültür Merkezi, Bilimsel Araştırma Laboratuarı bulunmaktadır. Uşak İli merkez’de ise Diş Hekimliği Fakültesi bulunmakta bunların yanı sıra Banaz, Eşme, Karahallı, Sivaslı ve Ulubey ilçelerinde de birer Meslek Yüksekokulumuz bulunmaktadır.

Uşak Üniversitesi 12 Fakülte, 3 Yüksekokul, 11 Meslek Yüksekokulu, 3 Enstitüsüyle Topalam 25.654 öğrencisi bulunan teknolojik bakımdan yeni ve gelişmiş bir üniversitedir.

• Ön lisans: 5563

• Lisans: 18622

• Lisansüstü: 1469

• Toplam 25654

Uşak Üniversitesi Yerleşkesi

Üniversitemizde farklı akademik birimlerde (meslek yüksekokulu, yüksekokul, fakülte, enstitü) ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora düzeyinde eğitim-öğretim programları uygulanmaktadır. Bir akademik yıl, her biri 14 haftadan oluşan Güz ve Bahar yarıyılından oluşmaktadır. Yarıyıl eğitimi yapılan Enstitü, Fakülte, Yüksekokul ve Meslek Yüksekokullarındaki öğrenciler her ders yılı ya da yarıyıl başında, akademik takvimde belirtilen süreler içerisinde katkı payı/öğrenim ücretini yatırıp, ders seçimlerini yaparak; danışmanlarının gözetiminde kayıtlarını yenilemek zorundadırlar. Uşak Üniversitesi’nde derslere devam zorunluluğu vardır. Uygulamalı derslerin % 20’sinden, teorik derslerin % 30’undan fazlasına katılmayan öğrenciler devam zorunluluğunu yerine getirmemiş sayılır ve o dersin dönem sonu sınavına katılamazlar.

Üniversitemizin öncelikli hedefi var olan tüm ön lisans, lisans ve lisansüstü programlarının niteliğini üst seviyelere çıkarmak, açık olmayan programları ise gerek akademik gerekse teknik ve fiziki anlamda donatarak eğitim vermeye hazır noktaya taşımaktır. Üniversitemizde eğitim programları mesleki donanıma sahip nitelikli insan gücü hedefi ile sektörle işbirliğine içinde sadece bilimsel gereklere değil, sektörün gereksinimlerine yanıt verebilecek şekilde kurgulanmaktadır.

Uşak Üniversitesi Yerleşkesi

Uşak Üniversitesi'nde yer alan fakülteler, yüksekokullar, enstitüler eğitim ve etkinliklerin sürdürülmesini ve bilimsel araştırmaların yapılmasını sağlayacak etkin bir akademik yapılanmaya sahiptir.

Bir Eylül Yerleşkesi'nde kuaför, market, kafe tarzı faaliyet gösteren işletmelerin yer aldığı Öğrenci Çarşısı ve Şehit Ömer Halisdemir Kapalı Spor Kompleksi (içerisinde Yarı Olimpik Yüzme Havuzu bulunmaktadır) yer almaktadır. Şehit Ömer Halisdemir Kapalı Spor Kompleksi Türkiye’nin önemli basketbol maçlarına ev sahipliği yapmaktadır. Sosyal Tesis İşletme Müdürlüğü, 3 kişilik 5 adet oda, 2 kişilik 7 adet oda, 2 süit oda ve 2 VIP oda olmak üzere toplam 16 oda ile 2300 m2'lik kapalı alana sahiptir. Sosyal Tesiste bulunan Blaundus Yemek Salonu, Akmonya Kahvaltı Salonu, Clandıras Kafe ve Kızılbey Toplantı Salonu ile üniversitemiz akademik, idari personeli ve öğrencilerine hizmet vermektedir.

Yine Bir Eylül Yerleşkesinde yer alan yemekhanelerde öğrencilerimize, akademik ve idari personelimize uygun fiyatlara öğle ve akşam yemeği hizmeti verilmektedir. Yerleşke içerisinde yer alan kantin ve dükkânlar da öğrencilerimize beslenme olanakları sağlamaktadır.

Üniversitemiz yerleşkesinde 100 kişilik Erol Olçok Sinema Salonu bulunmakta olup film gösterimleri ve eğitim öğretim faaliyetlerini destekleyici etkinliklere ev sahipliği yapmaktadır.

Ayrıca Eylül Yerleşkesinde ve meslek yüksekokullarımızın kampüslerinde çeşitli bankalara ait ATM’ler yer almakta olup PTT Kargo Şubesi, İŞKUR Bürosu ve Kızılay Kan Verme noktaları merkez kampüsümüzde yer almaktadır.

Uşak Üniversitesi Yerleşkesi

Yemek bursu, kısmi zamanlı öğrenci bursu, rektörlük bursu, Uşak Üniversitesi Ziraat ve Doğa Bilimleri Fakültesi’nin her bölümüne ilk üç sırada yerleşen öğrencilere verilen YÖK Bursu, Uşak Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümünü ilk üç sırada yerleşen öğrencilere verilen YÖK Bursu, Uşak Üniversitesi Ziraat ve Doğa Bilimleri Fakültesi bünyesindeki Zootekni Bölümüne ilk 15 sırada kayıt yaptıran 15 öğrenciye ve Bahçe Bitkileri Bölümüne ilk 6 sırada kazanarak kayıt yaptıran 6 öğrenciye anlaşmalı kurumlar tarafından verilen burslar bulunmaktadır. Ayrıca 2018-2019 eğitim öğretim yılından itibaren Uşak Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Tekstil Bölümüne yerleşerek kesin kayıt yaptıran en yüksek puanlı ilk 10 öğrenciye verilecek olan burs, Uşak Üniversitesi Sivaslı Meslek Yüksekokulu Bitki Koruma Programına kesin kayıt yaptıran ve puan sıralamasında ilk 15’de yer alan 15 öğrenciye burs imkanları bulunmaktadır.

Uşak Üniversitesi Yerleşkesi

Uşak Üniversitesi Bir Eylül Yerleşkesi içinde 2696 kişilik Kredi Yurtlar Kurumu (KYK) Kız Öğrenci Yurdu, yerleşkeye 1 km uzaklıkta 2822 kişilik KYK Latife Hanım Kız Öğrenci Yurdu, 504 kişilik Erkek Öğrenci Yurdu ve 2868 öğrenci kapasiteli KYK Mehmet Hacim Erkek Öğrenci Yurdu bulunmaktadır. Ayrıca şehir merkezinde özel apart ve yurtlar bulunmaktadır.

Uşak Üniversitesi Yerleşkesi

Çift Anadal , lisans eğitimi alan öğrencilerin kendi bölümleri dışında bir bölümün derslerini asıl aldığı derslerle eş zamanlı olarak alıp, bu dersleri başarıyla tamamlaması durumda mezun olduğu zaman çift lisans diplomasına sahip olmasını sağlayan bir programdır. Çift anadal programının amacı, anadal lisans programlarını üstün başarıyla yürüten öğrencilerin, aynı zamanda ikinci bir dalda lisans diploması almak üzere öğrenim görmelerini sağlamaktır. Çift Anadaldan yararlanmak isteyen öğrenciler başvurularını bulundukların eğitim programının en erken 3’üncü en geç 5’inci yarıyılında başvurabilir. Çift Anadal yapabilmek için gerekli genel akademik başarı notunun 3,00 olması gerekmektedir. Öğrencilerin asıl eğitim gördükleri lisans programından başarısız olmaları durumda Çift Anadal programıyla ilişkileri kesilir. Öğrencilerin iki daldan da başarılı bir şekilde mezun olabilmeleri için öncelikle asıl eğitim gördükleri programı başarı ile tamamlamaları gerekmektedir. Anadal lisans programından mezuniyet hakkını elde eden ancak, çift anadal ikinci lisans programını bitiremeyen öğrencilerin öğrenim süresi ilgili yönetim kurulunun kararı ile en fazla iki yarıyıl uzatılabilmektedir.

Üniversitemizde Mühendislik Fakültesi, Fen Edebiyat Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İletişim Fakültesi’nde Çift Anadal eğitimi verilmektedir.

Uşak Üniversitesi Yerleşkesi

Yandal, bir lisans programına kayıtlı öğrencilerin başka bir bölümün bazı derslerini eş zamanlı olarak alıp başarı ile tamamladıktan sonra bir yandal sertifikası almalarına olanak sağlayan sistemdir. Yandal programının amacı, Ana dal lisans programını başarıyla sürdüren öğrencilerin, ilgi duydukları ikinci lisans programından dersler almalarını, bu yolla bilgi ve görgülerini arttırmalarını ve sertifika almalarını sağlamaktır. Yandaldan yararlanmak isteyen öğrenciler başvurularını bulundukların eğitim programının en erken 3’üncü en geç 6’inci yarıyılında başvurabilir. Yandal yapabilmek için gerekli genel akademik başarı notunun 3,00 olması gerekmektedir. Öğrencilerin asıl eğitim gördükleri lisans programından başarısız olmaları durumda Yandal programıyla ilişkileri kesilir. Anadal programından mezuniyet hakkını elde edemeyen öğrenciye yan dal programı sertifikası verilmez. Anadal lisans programından mezuniyet hakkını elde eden ancak, yan dal programını bitiremeyen öğrencilerin öğrenim süresi ilgili fakülte/yüksekokul yönetim kurulunun kararı ile en fazla bir yarıyıl uzatılabilmektedir.

Üniversitemizde Fen Edebiyat Fakültesi ve Mühendislik Fakültesi’nde yandal eğitimi verilmektedir.

Üniversitemiz öğrenci ve personellerinin günlük besin ögesi ve enerji ihtiyacına katkı sağlamak amacıyla dışarıdan hizmet alımı yöntemiyle üniversiteye ait mutfak kullanılarak yemek hazırlanmaktadır. Yemek hazırlanması sağlığa uygun ortamda ve teknik personel ( gıda mühendisi, diyetisyen ) kontrolünde gerçekleştirilir. Hazırlanan yemeklerden ihtiyaç halinde analiz edilmesi amacıyla numune alınmakta ve bu numuneler 72 saat süreyle uygun koşullarda depolanmaktadır. Yemekler ısı geçirmeyen termobaxlarla taşınmakta olup merkez yerleşkede, Diş Hekimliği Fakültesi’nde ve ilçelerde bulunan meslek yüksekokullarında ( Banaz Meslek Yüksekokulu, Eşme Meslek Yüksekokulu, Karahallı Meslek Yüksekokulu, Sivaslı Meslek Yüksekokulu, Ulubey Meslek Yüksekokulu) bulunan yemek servis alanlarında öğrenciye ulaştırılmaktadır. Yemekhane servislerimizden 6-7 bin öğrenci faydalanmaktadır. Yemek hizmetinden faydalanmak isteyen öğrencilerimiz; yemek maliyetinin Üniversite Yönetim Kurulu’nun belirlediği kısmını ödeyip yemek yiyebilmektedir. Bu hizmeti alabilmek için geçerli durumdaki üniversite kimlik kartlarına kiosklardan para yüklemesi yapılması gereklidir. Üniversitemizde öğrencilerimize hizmet veren market, kantin ve kafeteryalar da bulunmaktadır.

Uşak Üniversitesi Beslenme ve Diyet Danışmanlığı Birimi’nde öğrencilerimize beslenme ve diyet danışmanlığı hizmeti diyetisyen tarafından verilmektedir. Öğrencilere sağlıklı ve dengeli beslenme konusunda eğitimler verilirken bireye özgü beslenme planları uygulanmaktadır. Ayrıca amacımız; öğrencilerimizin sağlıklı ve dengeli beslenme doğru seçim yapmalarına yardımcı olmak ve yaşam kalitesi düzeyini arttırmaktır. Başvuran öğrencilerin beslenme alışkanlıkları hakkında fikir sahibi olmak için form doldurulur. Üç günlük besin tüketim kaydı alınır. Kişinin sağlık durumu, cinsiyeti, yaşı, yaşam tarzı, fiziksel aktivite düzeyi göz önünde bulundurularak özel tartı cihazı ile ölçüm yapılır. Bu cihaz yardımı ile vücut kompozisyonu(vücut yağ yüzdesi, yağsız kas kütlesi, toplam vücut suyu, bazal metabolizma hızı) değerlendirilir. Değerlendirme sonuçlarına ve kişinin sağlık durumuna göre kişinin alması gereken enerji ve temel besin öğelerine göre bireye özgü beslenme programı hazırlanır. Program başladıktan sonra düzenli aralıklara kontrole çağırılır. Kontroller esnasında vücut kompozisyonunda meydana gelen değişiklikler not edilir ve beslenme programında değişiklikler yapılabilir. Bu şekilde öğrencilerimizin daha sağlıklı ve kalitesi yüksek bir yaşam sürmesi sağlanmaktadır.

Psikolojik Danışma ve Rehberlik Birimi, öğrencilerimizin karşılaştıkları sorunlara çözüm üretmek, dayanışma ve işbirliği içinde olmalarını sağlamak, duygusal, sosyal ve zihinsel açıdan ortaya çıkabilecek problemlere yönelik önleyici, destekleyici ve yönlendirici çalışmalar yapmak, bireysel ve sosyal uyum sorunlarını tespit ederek başa çıkma yollarını öğretmek, öğrenim süresindeki problemlerini çözmek, iletişim ve kimlik problemlerine çözüm bulmak amacıyla çalışmalar yapmaktadır.

Bireysel görüşmelerle, kişinin kendi gelişimini ilgilendiren bireysel, sosyal, eğitsel, mesleki konu ve sorunlarını, bu konularda uzman olan yetkin kişilerle gizlilik temelinde ve güvenli bir ortamda konuşma fırsatı sunulmaktadır. Danışanlarımızla, kişisel sorunlarını belirlemek ve birlikte saptadığımız hedeflere ulaşmak için ortak bir çalışma yürütülmektedir. Gerekirse danışanlarımızı, psikiyatrik, tıbbi ya da sosyal hizmetlerden yararlanmaları konusunda bir başka uzman ya da birime yönlendirilmektedir.

Kendinize güvenle ilgili problemler yaşıyorsanız, iletişim kurmakta problem çekiyorsanız, kimlik arayışınız varsa, çekingenlik ve yalnızlık yaşıyorsanız, verimli ders çalışamadığınızı düşünüyorsanız, sınav kaygınız varsa, Stresle başa çıkmada güçlük çekiyorsanız, çevresel ve ailevi sorunlarla baş etme becerilerini geliştirme ihtiyacı hissediyorsanız, depresif ya da mutsuz olduğunuzu hissediyorsanız, kaygılarınızı kontrol etmekte güçlük çekiyorsanız, sosyalleşmeye yönelik yoğun kaygılarınız varsa, takıntılı düşünce ve davranışlara sahipseniz, ve tüm bunları değiştirmek istiyorsanız Psikolojik Danışma ve Rehberlik Birimi ile gürüşebilirsiniz

Üniversitemiz bünyesinde faaliyet gösteren yaklaşık 100’ı aşkın öğrenci topluluğu bulunmaktadır. Öğrenci Toplulukları; öğrencilerimizi sosyal hayata hazırlamayı ve iletişim becerilerini en iyi şekilde geliştirebilecek potansiyel ortamlar yaratmayı amaç edinmiştir. Öğrencilerimizin kendi özgür iradeleriyle ekip ruhu çalışmasının önemini kavrama, liderlik yapma ve birlikte hareket etme düşüncelerini geliştirmeye yardımcı olmaktadır. Ayrıca Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı bünyesinde, yaz dönemi için spor alanlarına yönelik olarak faaliyetlere, fiziki ve beşeri altyapılarını oluşturarak yüzme, futbol, jimnastik ve tenis dallarında yaz etkinliği kursları açılmaktadır.

Öncelikli görevi öğrencilerin ilgi alanlarına göre boş zamanlarını değerlendirmek, güzel sanatlarla ilgili faaliyetleri izlemelerini ve katılımlarını sağlamak ve yeni ilgi alanları kazanmalarına imkân sağlayarak yeteneklerinin ve kişiliklerinin sağlıklı bir şekilde gelişmesine imkân verecek hizmetleri sunmaktır.

Üniversitesinde geleneksel olarak yapılan mezuniyet törenleri, nevruz, güz şenliği ve akademik açılış törenleri her sebe geleneksel olarak organize edilmektedir.

Yükseköğretim kurumlarına kayıtlı öğrencilerin eğitim, sağlık, spor ve kültürel ihtiyaçlarının karşılanmasını ve geliştirilmesini haklarını gözeterek, ulusal çıkarlar konusunda duyarlı olmalarını sağlamak, yükseköğretim kurumları yönetim organları ile öğrenciler arasında etkili bir iletişim kurarak öğrencilerin beklenti ve isteklerini yönetim organlarına iletmek ve öğrencilerin eğitim-öğretim konusundaki kararlara katılımını sağlamak amacıyla Öğrenci Konsey Başkanlığı oluşturulmuştur.

Yeniliklere açık dinamik bir yapıya sahip olan Uşak Üniversitesi, birimlerde profesyonel meslek elemanı istihdamına önem vererek bu uygulamaları kurumsal anlamda yürümektedir. Sosyal hizmet uzmanı eşliğinde; öğrencilerin okul hayatlarından, aile / arkadaş ilişkilerinden, çevresel ya da kendi benliklerinden kaynaklanan sorunların çözümünde, sosyal hizmet mesleğinin yöntem ve teknikleri kullanılarak hizmetler üretilmektedir. Öğrencilerinin yaşam kalitesini arttırmak amacıyla kişi, kurum ve kuruluşlarla işbirliği içerisinde ve ülke koşullarını dikkate alarak koruyucu, önleyici, rehabilite edici sosyal hizmetler sunmaktır.

Sosyal Hizmet Birimi öğrencilerin güçlü ve bağımsız bireyler olmasına yardımcı olmak için Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına bağlı olarak hizmet vermektedir. Dezavantajlı konumda olan, yoksulluk, engellilik, şiddet, istismar, alkol madde kullanımı, sosyal dışlanma, aile sorunları, sağlık sorunları, suça yönelim ve buna benzer sosyal işlevselliği olumsuz etkileyen konularda sorun yaşayan öğrencilerimiz desteklenmektedir. Hizmet sürecinde insan haklarına duyarlılık, ayrımcı olmamak, gizlilik, toplumsal duyarlılık gibi etik ilke ve sorumluluklar doğrultusunda hareket edilmektedir

Sosyal hizmet biriminde neler yapıyoruz?

* Her eğitim-öğretim Yılı başında oryantasyon çalışmaları

* Bireysel sosyal hizmet danışmanlığı

* Sosyal sorumluluk projeleri

* Yemek bursu

* Kısmi zamanlı çalışma

Üniversitemiz Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığına bağlı Şehit Ömer Halisdemir Spor Merkezi, misyonuna ve vizyonuna bağlı kalarak öğrenci odaklı olup öğrencilerinin ders dışında kalan zamanlarının değerlendirilmesi, sosyal ilişkilerini ve özgüvenlerini geliştirmek, spora ilgi duyması, spor yapmaya teşvik edilmesi, beden ve ruh sağlığının korunması amacıyla spor faaliyetlerini organize etmek ve sportif faaliyetleri maddi boyutta desteklemek, üniversitemiz akademik ve idari personelin spor hizmetleri ve tesislerden yararlanabilmelerini sağlamaktır. Üyelik sistemi ile dışarıdan gelen ilimiz halkına da aynı oranda hizmet kalitesi ile kapılarımız açılmıştır.

2013 yılından itibaren hizmet vermeye başlayan Spor Merkezimiz 7.500 m2 alana kurulmuş olarak bünyesinde iki bin iki yüz kişilik seyirci kapasiteli uluslararası standartlardaki spor salonu ile bölgesindeki büyük ölçekli spor sahalarından birisidir. İçerisinde 25X15 ölçülerinde 6 kulvarlı, 2.00 cm’ lik derinliği ile yarı olimpik özelliğe sahip, standartlara uygun nitelikte kaliteli hizmet vermesi, son teknoloji ile desteklenmesi, havuz suyunun düzenli olarak otomasyona bağlı şekilde gerekli bakımlarının yapılması, yarı olimpik havuzumuzun ilinde ve bölgesinde tercih edilmesini sağlayan nedenler arasındadır. Havuz ortamında ayrıca 10 kişilik ve 14 m2’lik alana sahip jakuzi, sauna ve buhar odasının bulunması ile tercih edilir konumdadır. Hizmet alanlarından bir diğeri de yaklaşık 350 m2 alana sahip ve içerisinde son teknoloji ile donatılmış kondisyon aletlerine sahip olan fitness salonumuz bu konumuyla da iddialı bir durumdadır. Yine Spor Merkezimiz serbest alan bölgesinde masa tenisi alanı, bilardo alanı ve dans odası ile öğrencilerimizin, personelimizin ve bölge halkımızın gözdesi haline gelmiştir.

Uşak Üniversitesi Prof. Dr. Fuat Sezgin Kütphanesi; eğitim – öğretim ve araştırma faaliyetlerini desteklemek amacıyla üniversitemiz öğrencileri, akademik ve idari personeli ile üniversite dışından gelen tüm araştırmacıların; ihtiyaç duydukları her türlü bilgiyi ve bilgi kaynaklarını toplayıp, kullanıcıların hizmetine en iyi şekilde sunmak üzere 2013 yılından itibaren Bir Eylül Kampüsündeki 900 kişilik kapasiteli 10.819 m2’lik 4 katlı yeni binasında hizmet vermektedir. Kütüphane binamızda okuma salonları haricinde, 1 adet Oryantasyon Salonu, 1 adet Toplantı Seminer Salonu, her biri 8-10 kişilik olmak üzere 6 adet Grup Çalışma Odası, 1 adet 5 kişilik Engelli Birimi Grup Çalışma Odası 18 adet karel (tek kişilik çalışma odası), 4. Katta kafeterya ve bay / bayan mescidleri bulunmaktadır.

Merkez Kütüphanenin kitap koleksiyonu 74.516 adettir. Basılı süreli yayın sayısı yaklaşık 2.795, tezler ise 917’dir. Abone olunan elektronik veri tabanı sayısı ise 54’tür. Veri tabanları bünyesinde, yaklaşık 4.000.000 elektronik kitap, 170.000 e-kitap derlemesi, 3,5 milyon e-tez, 51.376 elektronik dergi, 23,290 adet sesli kitap bulunmaktadır

Merkez Kütüphanesinde, Library of Congress Sınıflama Sistemi Kullanılmakta ve kitaplar açık raf sistemine uygun olarak kullanıcıların hizmetine sunulmaktadır. Kütüphane mevcut bütün materyaller “YORDAM BT Pro 16.0 Bilgi Belge Otomasyon Programı” kullanılarak elektronik ortama aktarılmış ve internet üzerinde de kullanıcıların hizmetine sunulmuş olup, Online katalog tarama hizmeti web sayfamız aracılığı ile verilmektedir.

Recep Tayyip Erdoğan Kongre ve Kültür Merkezi, Üniversitemiz ve Uşak’ın kültürel etkinliklerine ev sahipliği yapmaktadır. Hareketli platformlu orkestra çukuruna sahip opera, bale, konser, tiyatro, kongre gibi etkinliklere imkân sağlayan 1042 kişilik kongre merkezimiz, iki bodrum kat da dâhil olmak üzere dört katlıdır.

Recep Tayyip Erdoğan Kongre ve Kültür Merkezi Büyük Salonda 1042 adet koltuk bulunmakta olup bunun 876 adedi alt salonda, 166 adedi balkon kısmında bulunmaktadır. Sahnenin kullanılan alanı yaklaşık olarak 256m2 olup sağ ve solda bulunan bölgelerle birlikte toplamda 557 m2'dir

Merkezimizin Öne Çıkan Yönleri

* Atık su ve tekstil analizleri için uluslararası geçerliliği olan yeterlilik düzeyi;

* Sahip olunan cihaz çeşitliliği ile birçok bilim dalına hitap edebilme;

* Talep edilen farklı analizler için yöntem/metot geliştirebilme;

* Talep edilen analizleri kısa sürede sonuçlandırabilme;

* Gerek akademik ve gerekse özel sektör anlamında mevcut bilgi birikimi doğrultusunda danışmanlık ve yönlendirme yapabilme

Uşak Üniversitesi Yabancı Uyruklu Öğrenci Ofisi, Üniversitenin uluslararası öğrencilerle ilişkilerini sağlamak, yürütmek, geliştirmek ve bu kapsamda yapılacak faaliyetleri koordine etmek amacıyla oluşturulmuş bir birimdir.

Faaliyet Alanlarımız

Üniversitemizde öğrenim görmek için başvuran veya kayıt olacak öğrenciler ile öğrenimini sürdüren öğrencilere yardımcı olmak, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ve Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı ile işbirliği yaparak yabancı uyruklu öğrencilerin başvuruları, kayıtları ve sağlık sigortaları ile ilgili tedbirleri almak ve rehberlik hizmetlerini yürütülmektedir

Üniversitemiz Kurumsal İletişim Merkezi ile işbirliği yaparak yurtdışından gelecek öğrencilerin Üniversitemizi tercih etmesine imkân sağlamak üzere Üniversitemizi tanıtıcı yazılı ve görsel materyaller (CD, broşür ve katalog) hazırlamaktadır.

Üniversitemizi tanıtmak amacıyla yurt içi ve yurtdışında düzenlenen toplantılara, eğitim fuarlarına katılmak ve organizasyonlar düzenlemektedir .

Avrupa Birliği programları da dâhil olmak üzere, yurtdışındaki üniversiteler, üniversitelere bağlı birimler, araştırma merkezleri ve benzeri kurumlarla ikili ve çok taraflı işbirliği kurmak, bu birimlerle değişim programları ve ortak projeler gerçekleştirmek ve eğitimle ilgili faaliyetler düzenlemektedir. Üniversite'nin ve faaliyetlerinin yurtdışında daha iyi tanınması ve Üniversite’de öğrenim gören yabancı uyruklu öğrenci sayısının artırılması için gerekli stratejileri belirlemek, bu amaçla faaliyet programları planlamak ve bu programları yürütmek, Üniversite'deki yabancı uyruklu öğrencilerin ihtiyaçlarını tespit etmek ve bunların karşılanması için gerekli eşgüdüm çalışmalarını yapmak; bu öğrencilerin Üniversite'ye ve çevreye uyumunu sağlamak için tanıtım programları da dâhil olmak üzere programlar yapıp yürütmek ve faaliyetler düzenlemektedir. Öğrencilerin Üniversite'deki çalışmalarını kolaylaştırmak için gerekli stratejiyi saptayıp uygulanmasını sağlamak, Web sayfası ve e-posta, sosyal medya gibi yeni teknolojileri kullanarak, Üniversite’deki eğitim ve öğrenimle ilgili fırsatların yabancı uyruklu öğrencilere duyurulmasını ve tanıtılmasını sağlamak; Üniversitemiz ile yurtdışından eğitim kurumlarıyla ortak yürütülecek projelerin planlamasını ve koordinasyonunu sağlamaktadır.

Üniversitemizde öğrenim gören veya görmek isteyen öğrencilere yönelik yurt içinde ve yurt dışında çeşitli kurslar ve etkinlikler düzenlemektedir.

AB ve Uluslararası İlişkiler Ofisi, 30 Kasım 2007 tarihinde Brüksel'de bulunan Avrupa Komisyonuna Genişletilmiş Erasmus Üniversite Beyannamesi (EUC) almak üzere başvurusunu yapmış ve Avrupa Komisyonunun Yürütme Ajansı (The Education, Audiovisual and Culture Executive Agency - EACEA) tarafından 20 Mayıs 2008 tarihinde aldığı kararla Genişletilmiş Erasmus Üniversite Beyannamesi (EUC-Extended University Charter) almaya hak kazanmıştır.

Almış olduğumuz Genişletilmiş Erasmus Üniversite Beyannamesi (Extended Erasmus University Charter) sayesinde AB ve Uluslararası ilişkiler Ofisi; 2008-2009 akademik yılından 2013 yılına kadar Avrupa Yüksek Öğretim Alanındaki (EHEA) yüksek öğretim kurumları ile Hayatboyu Öğrenme Programı (Lifelong Learning Programme) kapsamında ikili anlaşmalar (bilateral agreements) imzalamıştır ve öğrencilerimize / personelimize yurtdışında işbirliği içinde olduğumuz kurumlarda eğitim, araştırma ve staj programlarına katılma konusunda destek verme ve bu süreçleri yönetme misyonunu üstlenmiştir. Bu dönemden sonra 2014-2015 akademik yılından 2020-2021 akademik yılına kadar da ikili anlaşmalar yenilenmiştir ve öğrencilerimize/personelimize destek vermeye devam etmektedir.

Erasmus programı öğrenci ve personelin yurt dışı tecrübesine sahip olmanın yanında, iş dünyasında ciddi bir avantaj elde edebilmekte ve yabancı dil yeterliliğini arttırarak CV’lerini iş platformlarında daha çekici hale getirmektedir.

Kuruluşundan bu yana Avrupa Birliği ve Uluslararası İlişkiler Ofisi’nin Avrupa Birliği üyesi 19 ülkeden 94 üniversite ile anlaşması bulunmaktadır ve her geçen gün bu anlaşmalara yenileri eklenmektedir

"Farabi Değişim Programı" Yükseköğretim Kurumları arasında öğrenci ve öğretim üyesi değişim programı, üniversite ve yüksek teknoloji enstitüleri bünyesinde ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora düzeyinde eğitim-öğretim yapan yükseköğretim kurumları arasında öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Farabi Değişim Programı ile öğrencilerimiz bir veya iki yarıyıl süresince kendi kurumlarının dışında bir yükseköğretim kurumunda eğitim ve öğretim faaliyetlerine devam edebilmektedirler. Değişime katılabilecek öğrenci sayısı üniversiteler arasında yapılan Farabi Değişim Programı Protokolleri ve ilgili akademik birimlerin kararları çerçevesinde belirlenmektedir. Farabi Değişim Programına katılan öğrencilere karşılıksız burs ödemesi yapılmaktadır.

Farabi Değişim Programı, değişime katılan öğrencileri farklı bir akademik çevre ile tanıştırarak onların eğitim-öğretim hayatlarına, akademik çalışmalarına, sosyal gelişim süreçlerine ve kariyer planlamalarına olumlu katkılar sağlamayı hedeflenmektedir. Üniversitemizin hali hazırda 75 üniversite ile Farabi değişim programı anlaşması bulunmakta olup her geçen gün bu anlaşmalara yenileri eklenmektedir.

Mevlana Değişim Programı, yurtiçinde eğitim veren yükseköğretim kurumları ile yurtdışında eğitim veren yükseköğretim kurumları arasında öğrenci ve öğretim elemanı değişimi gerçekleştirmeyi amaçlayan bir programdır. Değişim programına katılarak anlaşmamız olan yükseköğretim kurumlarında eğitim almak isteyen öğrenciler en az bir en fazla iki dönem bu programdan yararlanabilirler. Benzer şekilde dünyanın tüm bölgelerinden anlaşmamız bulunan yükseköğretim kurumlarındaki öğrenciler de üniversitemize program kapsamında gelerek eğitim-öğretim faaliyetlerine katılabilirler. Anlaşmamız olan yükseköğretim kurumlarında görev yapan öğretim elemanları da üniversitemizde seminerler verip bilimsel faaliyetlerde bulunmak üzere en az üç hafta en fazla üç ay süreyle Mevlana değişim programından yararlanabilirler. Üniversitemizin hali hazırda dünyanın farklı bölgelerinden 25 yükseköğretim kurumu ile Mevlana değişim programı anlaşması bulunmakta dolup her geçen gün bu anlaşmalara yenileri eklenmektedir.

Engelli Birim Koordinatörlüğü üniversitemizde öğrenim gören özel gereksinimli öğrencilerimiz için eğitimde erişilebilirlik ve fiziksel erişilebilirlik noktasında gerektiğinde ilgili diğer birimlerden destek alarak öğrencilerimize erişilebilirlik sağlama görevini üstlenmektedir.

Engelli Birim Koordinatörlüğü her eğitim öğretim yılı güz yarı yılı başlangıcında üniversitemizde öğrenim görmeye hak kazanmış yeni öğrencilerimizle tanışmak ve kayıtlı öğrencilerimizle de dilek, şikayet ve önerilerini dinlemek ve birlikte vakit geçirmek için oryantasyon toplantıları yapmaktadır.

Engelli Birim Koordinatörlüğü, sadece özel gereksinimli öğrencilerimize değil üniversitemize kayıt yaptıran tüm öğrencilerimizin birimimizden haberdar olması, gerektiğinde özel gereksinimli arkadaşlarını yönlendirebilmeleri noktasında destek almak için tüm üniversiteye yönelik oryantasyon programlarına da katılarak birimimizi tanıtmaya çalışmaktadır.

Engelli Birim Koordinatörlüğü her fakülte, yüksekokul, meslek yüksekokullarında bulunan özel gereksinimli/engelli öğrenci danışmanları ile iş birliği içerisinde, özellikle eğitimde erişebilirlik noktasında desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerimiz için üniversitemiz "Özel Gereksinimli Öğrenciler için Erişebilirlik Yönergesi" doğrultusunda uygulamalar yapılmasını sağlamaktadır.

Üniversitemize yeni kayıt yaptıran veya kayıtlı öğrencilerimiz eğitimde erişilebilirlik noktasında gereksinimlerine ilişkin danışmanlarıyla her güz veya bahar yarıyılının başında (kayıt haftasında) iletişime geçerek taleplerini bize iletebilirler. Danışmanlar ve birimimizce incelenen taleplerin uygun görülmesi durumunda öğrencilerimize gerekli destekleri sunmayı hedefliyoruz.

Üniversitemizde yıl içinde özellikle 3 Aralık Dünya Engelliler Günü ve 10-16 Mayıs Engelliler Farkındalık Haftasında özel gereksinimli bireylere yönelik farkındalığı arttırma etkinlikleri gerçekleştiriyoruz.

Bu etkinliklere özel gereksinimli öğrencilerimizin katkı sağlaması ve bizimle birlikte rol alması farkındalığı artırma yönünde bize büyük destek sağlayacaktır. Bu nedenle özel gereksinimli öğrencilerimizin bizimle sürekli irtibatta, iletişimde olmalarını arzu ediyor ve beraber çalışmalar yapmayı hedefliyoruz.

YÖK tarafından bu yıl ikincisi düzenlenen “Engelsiz Üniversite Ödülleri” kapsamında, ilk kez başvuru yapan Uşak Üniversitesi, eğitimde erişilebilirlik kategorisinde 3 yeşil bayrak ödülü kazandı

Üniversite ve çevresindeki sanayi kurumları, ticaret odaları ve organize sanayi bölgeleri arasında bilim ve teknoloji alanında işbirliğinde olan üniversitemiz TÜBİTAK ve benzeri kurumlar ile Avrupa Birliği projeleri gibi araştırma alanlarında üniversiteler ve araştırma merkezleriyle işbirliği ve ortaklıklar yapmaktadır.

Bölgesiyle birlikte kalkınan bir üniversite olmak için üniversitemize ve bölgemize güç verecek, değer katacak Teknoloji Merkezi ( TEKMER ) ve Bilimsel Analiz ve Teknolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (UBATAM) gibi araştırma geliştirme merkezlerini üniversitemiz bünyesinde kurmuş bulunmaktayız. Kurmuş olduğumuz TEKMER Türkiye’de 183 üniversite arasında kurulan 19. teknoloji geliştirme merkezidir. Yine UBATAM üniversite-sanayi arasındabilim ve teknoloji alanındaki işbirliğine katkı sağlayacak önemli bir merkez olmuştur. Çok sayıda fiziksel ve kimyasal analizin yapılabileceği UBATAM, öğretim elemanlarımız başta olmak üzere kamu, özel ve ticari kurumlardan gelecek analiz, ölçüm, fizibilite etüdü ve sertifika gibi işlemlerde mühendislik ve danışmanlık hizmet de vermektedir.

1- Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi

2- Sürekli Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi

3- Deri Uygulama ve Araştırma Merkezi

4- Avrupa Birliği Eğitim, Araştırma ve Uygulama Merkezi

5- Kadın Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi

6- Halı Uygulama ve Araştırma Merkezi

7- Bilimsel Analiz ve Teknolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi

8- Balkan Ülkeleri Uygulama ve Araştırma Merkezi

9- Türk Dünyası Araştırmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi

10- Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi

11- Yeşil Ekonomi Uygulama ve Araştırma Merkezi

12- İslam Araştırmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi

13- Su ve Toprak Uygulama ve Araştırma Merkezi

14- Kalkınma Araştırmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi

15- Bankacılık ve Sigortacılık Uygulama ve Araştırma Merkezi

16- Bilgisayar Bilimleri Uygulama ve Araştırma Merkezi

17- Deprem Uygulama ve Araştırma Merkezi

18- Enerji, Çevre ve Sürdürülebilirlik Uyg. ve Araş. Mer

19- Sağlık Hizmetleri Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

20- Yabancı Dil Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi

21- Diş Hekimliği Fakültesi Uygulama ve Araştırma Merkezi

22- Tarımsal ve Doğa Araştırmaları Uyg. ve Araş. Mer.

23- Kültür ve Turizm Uygulama ve Araştırma Merkezi

24- Seramik Araştırma ve Uygulama Merkezi

25- Lidya Bölgesi Arkeoloji Uygulama Araştırma Merkezi

26- Deri, Tekstil ve Seramik Tasarım Uygulama Araştırma Merkezi