KURUMİÇİ DUYURULAR
Ana Sayfa / Duyurular / Akademik Teşvik Başvuruları Duyurusu
31 Ocak 2024, Çarşamba
Akademik Teşvik Başvuruları Duyurusu

Değerli Mensuplarımız,

 

Öğretim elemanlarımız, 2023 yılı içerisinde gerçekleştirdikleri faaliyetlerine yönelik YÖK Akademik Teşvik Ödeneği başvurularını, ekte paylaşılan süreç takviminde de belirtildiği üzere 04 Ocak 2024 - 09 Ocak 2024 tarihleri arasında, http://atosis.usak.edu.tr/ adresinden kullanımlarına sunulan Akademik Teşvik Ödeneği Süreç Yönetimi Sistemi (ATÖSİS) üzerinden kadrolarının bulunduğu bölüm, anabilim dalı veya anasanat dalı bünyesinde oluşturulan Birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonuna yapabileceklerdir.

 

Mevzuat gereğince öğretim elemanlarının Akademik Teşvik Ödeneği başvurularını öncelikle YÖKSİS'te oluşturarak, YÖKSİS Başvuru Formlarını PDF formatında bilgisayarlarına indirmeleri gerekmektedir. Bu işlemin sonrasında, öğretim elemanlarımızın Üniversitemize ATÖSİS üzerinden yapacakları başvuru sırasında YÖKSİS üzerinden oluşturulan başvuruda yer alan faaliyet kayıtları YÖKSİS'ten çekilerek hazır liste olarak öğretim elemanlarımızın kişisel alanlarına gelecek, öğretim elemanları ilgili faaliyetleri için gerekli kanıtlayıcı belgelerini ve YÖKSİS Başvuru Formunu ATÖSİS'e yüklemek suretiyle başvurularını tamamlayacaklardır.

ATÖSİS üzerinden Üniversitemize yapılan başvurular sonrasında, YÖKSİS Başvuru Formunun ve ATÖSİS tarafından üretilen Araştırmacı Başvuru ve Beyan Formunun ıslak imzalı olarak Birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonuna teslim edilmesi, komisyonlarda toplanan formların ise ilgili birim yöneticiliklerine (dekanlık ve müdürlükler) teslim edilmesi gerekmektedir. Araştırmacılar tarafından teslim edilen bu iki form birim yöneticiliklerinde (dekanlık ve müdürlükler) muhafaza edilecek ve olası denetimlerde birim yöneticiliklerinin bu formları ibraz etmeleri talep edilecektir.

 

ATÖSİS üzerinden tamamlanan başvurular Birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonları tarafından değerlendirilecek ve komisyonların hazırladığı değerlendirme raporları ATÖSİS üzerinden elektronik ortamda Rektörlük Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonuna iletilecektir. Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonu ise birimlerden gelen raporları değerlendirerek sonuçları ilan edecektir. İlan edilen sonuçlara yönelik olası itirazlar da Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonuna yapılacaktır. Birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonlarının karar tutanakları üyelerce imzalanmış olarak komisyon başkanları tarafından muhafaza edilmek üzere birim yöneticiliklerine teslim edilecektir.

 

Başvuru sahipleri, alanları ile ilgili yapmış oldukları faaliyetlerine uygun birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonuna başvuru yapmakla yükümlüdür. Tematik enstitülerimizde süreç enstitü bazında yürütülecek olup, tematik olmayan enstitülerimizde kadrosu bulunan araştırmacılarımız, başvurularını çalışma alanları ile en uyumlu olan bölüm/anabilim veya anasanat dalındaki birim komisyonuna yapabileceklerdir.

 

Akademik Teşvik Ödeneği başvuru ve değerlendirme süreçleri, Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonu tarafından belirlenen usul ve ilkelere uygun olarak gerçekleştirilecektir. Usul ve İlkeler dokümanı ile detaylı bilgilendirme dokümanlarına ATÖSİS'te yer alan "Yardımcı Bilgiler/Formlar" menüsünden ulaşmak mümkündür.

 

Başvuru, değerlendirme ve itiraz süreçleri ile ilgili olası sorular ve teknik destek talepleri sadece atosis@usak.edu.tr adresi üzerinden e-posta bildirimleri ile takip edilecek ve gerekli dönüşler sağlanacaktır.

Saygılarımla.

 

1-       Akademik Teşvik Başvuru Takvimi için tıklayınız

2-       Akademik Teşvik Ödeneği 2023 Faaliyet Yılı Uygulama Usul ve İlkeleri için tıklayınız

3-       Araştırma Alanı Beyanı ve Uygunluk Formu için tıklayınız

4-       Akademik teşvik Yönetmeliği için tıklayınız

 

Prof. Dr. Kenan TAŞ

Rektör Yardımcısı